Ifall returnering av produkten beror på att du mottagit skadade varor eller att fel produkt levererats är det nödvändigt att omedelbart kontakta vår kundtjänst.
Efter att produkten mottagits har kunden 14 dagar på sig att returnera den utan att behöva uppge anledning.
I dessa fall förbehåller Familum sig rätten att inte ersätta summor som betalats av kunden för frakt. Återbetalning, oavsett summa, sker endast i fall där produkten returneras oskadad, vilket betyder ouppackad.
Innan returnering av någon av våra produkter, vänligen vänd dig till vår kundtjänst och delge oss orsaken så vi hjälper dig med returneringsprocessen.
Kundtjänst:
info@familium.se
Familium C/O Almroths, Säterivägen 25, 60597 Norrköping
För att kunna returnera produkter på ett korrekt sätt är det nödvändigt att följa nedanstående instruktioner:
a) Produkterna måste returneras i den ursprungliga förpackningen/kartongen. Om detta inte är möjligt, vänligen använd en kartong av samma kvalitet.
b) Produkterna får inte ha använts på ett sätt som i någon grad har sänkt eller påverkat deras pris negativt och måste returneras i den ursprungliga förpackningen.
c) Produkterna måste åtföljas av ett: Formulär för att säga upp avtal med Familium
d) Produkterna kontrolleras efter att vi har mottagit dem på vårt lager. Om de är i dåligt skick och inte motsvarar de regler och villkor som gäller för returnering av varor förbehåller vi oss rätten att sänka ersättningsbeloppet.