Din integritet är viktig för oss!

För att vi hela tiden ska kunna förbättra våra tjänster använder vi kakor (textfiler) på www.familium.se. Vi tar hjälp av kakor på vår hemsida för att kunna säkerställa tillförlitlighet och säkerhet, följa prestanda och tillhandahålla dina varor och riktad reklam. 

Genom att klicka på "Godkänner" ger du oss rätt att använda valbara kakor. Du kan hantera dina val med hjälp av knappen "Hantera inställningar".

Du hittar mer information HÄR. Du kan när som helst ändra ditt godkännande under inställningar.

Klicka HÄR om du inte ger ditt godkännande.

Godkänner Hantera inställningar
De här kakorna är nödvändiga för att webben ska fungera. Utan de här kakorna skulle det inte vara möjligt att använda vår hemsida och man kan därför inte avvisa de här kakorna.
Analytiska kakor har som funktion att skapa statistik, översikter och webboptimering. Tack vare dessa kan vi förbättra vår hemsida och se till att den blir trevligare för dig att besöka.
De här kakorna används inom reklam och på sociala nätverk för att anpassa reklamen som visas så att den blir intressant för just dig.
Tillhandahåller information som säger att användaren godkänner personligt anpassad reklam i sin profil.
Tillåt valda kakor

För att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss har vi förberett svar på många av de viktigaste frågorna. Vår Kundtjänsts öppettider är kl 10-15 på vardagar. 

Hur beställer jag varor?

Välj produkter och antal.

Kontrollera vilka produkter du har beställt, dina personuppgifter, valt betalningssätt och frakt. Klicka sedan på „Beställning“.

Efter att vi har mottagit din beställning skickar vi dig ett e-postmeddelande med en bekräftelse innehållandes detaljer rörande ditt inköp.

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst om det är något du är osäker på eller undrar över.

Vi levererar endast inom Sverige.

Hur vet jag att min beställning har bekräftats?

Du får ett e-postmeddelande med bekräftelsen på din beställning leverat till den e-postadress som du angav vid beställningen.

Jag har gjort min beställning men inte fått ett e-postmeddelande som bekräftar detta. Är allt i sin ordning?

Kontrollera att du har angett korrekt e-post adress. Kontrollera att e-postmeddelandet inte har hamnat i skräppostmappen. Vid behov kontakta info@familium.se och ange numret på din beställning.

Vilka betalningssätt finns det?

Under beställningsprocessen kan du välja den betalningsmetod du föredrar.

Vi erbjuder dessa betalningssätt: Kortbetalning, Klarna, PayPal.

Hur lång är leveranstiden och var hämtar jag min beställning?

Beställningar som görs från måndag till fredag och är betalda innan 12:00, kommer att skickas samma dag. Beställningar som görs och betalas på fredagar efter 12:00, kommer skickas följande måndag.

Varorna levereras inom 1-3 arbetsdagar från att de har skickats.

 

Vilka leveranssätt finns det att välja på?

Vi samarbetar med Schenker – Ombud – Gratis och Early Birds – Gratis  och Schenker Hemleverans - 29kr. Du hittar närmare information om tjänsterna här

Hur mycket kommer jag betala i fraktkostnad? 

Du får ett e-postmeddelande med en bekräftelse till e-postadressen som du angav som du angav i samband med beställningen. E-postmeddelandet med bekräftelsen kommer inom 5 minuter efter att beställningen och betalningen genomförts.

Om du inte kan hitta e-postmeddelandet med bekräftelsen – vänligen kontrollera din skräppostmapp eller kontakta oss på info@familium.se

 

Hur gör jag för att ändra beställningens innehåll eller detaljer?

Kontakta oss på info@familium.se så kommer vi försöka ta hänsyn till de ändringar du vill göra gällande din beställning. Om din beställning redan har skickats iväg kommer vi inte kunna göra några ändringar i den. 

Om du kommer på att du vill beställa yterliggare böcker men din beställning har redan bekräftats med ett e-postmeddelande, vänligen gör en ny beställning.

 

Hur går jag till väga för att avbryta min beställning?

Skriv ett e-postmeddelande till oss på: info@familium.se

 

Hur går jag till väga för att göra en produktutvärdering och vad gör den för nytta?

Utvärderingen hjälper oss och andra kunder att förstå vad kunderna tycker om våra produkter. Kommentarerna är inte tillgängliga automatiskt utan måste godkännas internt.

 

Vad gör jag om paketinnehållet inte stämmer överens med min beställning eller är skadat?

Om den levererade produkten inte överensstämmer med din beställning ber vi dig att skicka ett e-postmeddelande, så snart som möjligt, till: info@familium.se

Vi skickar den rätta produkten så fort vi kan.

 

Hur lång tid har jag på mig att returnera produkter som köpts i er nätbutik?

Enligt returneringsvillkoren har du 14 dagar på dig att returnera beställningen.

Se hela vår returneringspolicy nedan. Kontakta vår kundtjänst.

 

Vilka godkända villkor gäller vid returnering?

1. Produkter måste returneras i originalförpackning/kartong. Om detta ej är möjligt, använd en kartong av samma kvalitet. 

2. Produkterna får inte ha använts på ett sätt som i någon grad skulle kunna ha sänkt eller påverkat deras pris negativt och måste returneras i den ursprungliga förpackningen.

3. Returneringsvillkor: Inom 14 dagar efter det varan levererades. 

4. Kontakta oss på info@familium.se

5. Skicka det till:

Familium C/O Almroths, Koppargatan 12, 60223 Norrköping 

 

Hur kontaktar jag Familium?

Kontakta vår kundtjänst på telefonnummer +46 (0)11368072 eller via e-post: info@familium.se

Vår Kundtjänsts öppettider är kl 10-15 på vardagar.